Trailové elektrokolo Trek Rail

Bajkparky a trailová centra jsou stále oblíbenější. Upravené cesty pro horská kola, které nabízejí zábavné svezení v bezpečném prostředí, lákají celou řadu cyklistů. Aby jste si jízdu maximálně užili, potřebujete na to správné náčiní. A pokud jste spíše adrenalinový nadšenec než polykač kilometrů, určitě oceníte trochu pomoci při náročných výjezdech. Přesně k těmto účelům byl stvořen Trek Railvíce zábavy za kratší dobu. Méně námahy tomu říkat nebudeme, ani jízda dolů není v terénu zadarmo a s kopcem vám elektrokolo pomůže, ale bez vaší práce to taky nepůjde.

Pohon

U elektrokola všechny nejvíc zajímá motor a baterie. Trek vsadil na ověřený, spolehlivý a výkonný Bosch Performance line CX s výkonem 250 W a kroutícím momentem 75 Nm. Ten byl pro rok 2020 omlazen a je tak lehčí, menší a při odpojení dopomoci má mnohem menší odpor. Odpojení nastane při dosažení rychlosti 25 km/h nebo pokud si motor sami vypnete. Baterie je u všech modelů řady Rail integrovaná do rámu. Kapacita baterie je 500 Wh, u vyšších modelů až 625 Wh. Nabíjení je možné jak přímo v kole, tak i mimo něj. To se hodí třeba když si vyrazíte někam na prodloužený víkend a baterku si vezmete dobít s sebou na pokoj.

Port pro nabíjení baterie v kole

Kapacita a výkon motoru jsou hezká čísla, ale co dojezd? Přesné číslo dojezdu vám nikdo není schopen říct, protože záleží na velké spoustě faktorů. Výrobce pohonu Bosch to velmi dobře ví, a proto vytvořil propracovanou kalkulačku dojezdu, která vám pomůže udělat si o dojezdu mnohem lepší obrázek. Návod jak použít tuto kalkulačku a více informací o dojezdu najdete zde.

Super vychytávkou je asistent výjezdu do kopce. Přeci jen celoodpružené elektrokolo něco váží a manipulace do kopce v terénu občas není úplně jednoduchá. Stačí zmáčknout tlačítko a kolo se rozjede rychlostí chůze.

Snadné vyjmutí baterie z rámu

Rám

Základem každého kola je rám. Rail je dostupný v hliníkovém i karbonovém provedení. Přední vidlice má zdvih 160 mm, zadní tlumič 150 mm. To už je pořádná porce stability, pohodlí a trakce i v náročném terénu. Výrobce Trek umí skvělé ladit drobné detaily, které někdy nejdou ani vidět, ale umí z jízdy udělat zcela nový zážitek. Tento model dostal do vínku vnitřní vedení kabeláže Control Freak – brzdové hadice, lanka řazení i ovládání teleskopické sedlovky je tak elegantně a funkčně vedeno vnitřkem rámu. Technologie Mino Link umožňuje drobnou korekci geometrie – agresivnější a stabilnější položenější geometrii nebo přímější hbitější geometrii? To záleží jen na vás jaký styl jízdy preferujete a v jaké pozici se budete cítit lépe. Při jízdě na hraně svých možností oceníte i technologii Knock Block, která zabraňuje protočení či nárazu řídítek do rámu. Neriskujete tak poškození rámu při pádu prudkým nárazem řídítek.

Osazení

Výbava se liší dle konkrétních modelů, Rail startuje na modelu Rail 5 s hliníkovým rámem, sadou 1×12 Sram SX Eagle a vidlicí RockShox 35 Gold RL a končí na karbonové topovce Rail 9.9 s větší kapacitou baterie 625 Wh, vidlicí RockShox Lyrik Ultimate a bezdrátovým elektrickým řazením Sram X01 Eagle AXS. Všechny modely mají společný důraz na e-bike specifické komponenty, které jsou přizpůsobené vyšší váze elektrokola a většímu výkonu při šlapání. I základní model má širší nohy vidlice, která je připravená na drsnější jízdu v terénu – je stabilnější a tužší. Spolehnout se můžete i na čtyřpístkové brzdy s větším brzdným účinkem a kotouči o průměru 200 mm, které se lépe chladí a proto vydrží déle čerstvé.

Společnou část výbavy tvoří i teleskopická sedlovka, která je u trailového typu ježdění užitečným pomocníkem. Snížením sedla při sjezdu získáte větší prostor pro manipulaci s těžištěm, což je základ správné jízdy v terénu. Samozřejmostí jsou rozšířené boostové osy – Boost110 s 15mm pevnou osou vepředu a Boost148 s 12mm pevnou osou vzadu, které se starají o větší tuhost. Kola jsou připravena na bezdušový provoz, stačí nalít těsnící tmel (mlíko) a užívat si možnosti nižších tlaků a méně defektů.

Závěr

Trek Rail je moderní horské elektrokolo, které určitě nebylo stvořeno pro důchodce. Jeho cílem je maximální zábava v terénu. Spolehlivý a účinný motor Bosch je krásně zakomponovaný do rámu a společně s velkokapacitní integrovanou baterií umožňuje čistý design kola. Velké zdvihy, tuhé boostové osy a bezdušové pláště o rozměru 29×2,6 dělají z kola stabilní mašinu, která žehlí nerovnosti v terénu a dodá vám potřebnou jistotu i v náročných pasážích. Proto si můžete společně užít více zábavy za kratší časový úsek – třeba odpoledne po práci.