Nástupce oblíbeného modelu Specialized Turbo Levo HT je tu. Dostal jméno Turbo Tero a lépe pochopil styl jízdy svých budoucích majitelů. I když bylo Turbo Levo HT skvělé na šotolině, cyklostezkách i v náročnějším terénu, tak větší univerzálnost některým majitelům trochu chyběla. Proto je Tero postaveno s myšlenkou vzít všechno dobré z modelu Levo HT a posunout jeho univerzálnost o level výš. Tak, aby ve městě bylo stejně dobré jako v lese. Větší stabilita a univerzálnost totiž většinou vyhrála nad nižší váhou a svižnější jízdou trekingového modelu Turbo Vado. A přesně pro kombinované využití bez nutnosti se ohlížet na terén bylo nové Tero stvořeno…
Model Turbo Tero sice nahrazuje v modelové řadě Turbo Levo HT, ale jedná se o zbrusu nový koncept. Geometrie rámu se soustředí na ovladatelnost, manévrovatelnost a pohodlí. Vzpřímenější jízdní pozice více vyhovuje rekreačním jezdcům, neztratí se však ani v terénu. Tero je připraveno s vámi podniknout cokoliv, na co zrovna budete mít náladu. V nabídce si můžete vybrat i plně osazené modely, které jsou připravené na každodenní práci. Blatníky, nosiče, osvětlení, stojánek, to vše už je na modelech EQ osazeno, takže stačí sednout a jet. Tero nabízí i variantu rámu se sníženou horní rámovou trubkou, která je oblíbená u žen nebo u jezdců s omezenou pohyblivostí, kterým překračování vysokého rámu může dělat potíže.
Osazení kola je zvoleno s ohledem na univerzálnost, pohodlí a bezpečnost. Stabilní a poměrně svižné pláště Ground Control o rozměru 29×2,3″ podrží i v náročnějším terénu. Některé modely mají i populární teleskopickou sedlovku, která posune zážitky mimo zpevněné cesty ještě dál. O víkendu tak klidně můžete vyrazit na traily. Přední vidlice má zdvih poctivých 110 mm. Pokud je kolo osazeno nosiči, zvládnou odvézt až 27 kg nákladu. To, že je Tero postaveno jako pracant potvrzuje i kompatibilita s vozíky s uchycením na zadní ose. Zvládne tak přivézt i dítě do školy nebo vyrazit na víkendový výlet na zmrzlinu.
Protože se jedná o elektrokolo, jeho motor a baterie jsou samozřejmě velmi důležitou součástí. Tero dostalo nový motor přímo z dílny Brose, která úzce spolupracuje s výrobcem Specialized. Motor je tedy dokonale odladěn přesně pro potřeby Specialized a není používán ve stejném nastavení u jiných značek. Nejvyšší model Tero 5.0 nabízí dokonce silnější verzi s kroutícím momentem 90 Nm a nominálním výkonem 250 W. Motor Specialized svojí plynulostí a výkonem již mnohokrát porazil své konkurenty v nezávislých recenzích. Váš výkon dokáže zvýšit až 4x, takže už žádný kopec nebude příliš prudký a žádný nákup příliš těžký.
Jeho výhodou je propojení s aplikací Mission Control, která umožňuje přesné nastavení a nabízí spoustu zajímavých informací o kole. Kromě toho můžete aktualizovat kolo bez nutnosti navštívit autorizovaný servis jednoduše z aplikace. Funkce over-the-air kromě aktualizací také sbírá a vyhodnocuje data o elektrokole a díky tomu můžou vývojáři ve Specialized optimalizovat jízdní zážitek i bezproblémový chod. Režim Smart Control umožňuje chytře pracovat s výkonem motoru a díky tomu dosáhnout nastaveného cíle. Cíl lze nastavit ve třech kategoriích – vzdálenost, délku jízdy nebo cílovou tepovou frekvenci. Řídící jednotka pak sama hlídá úroveň dopomoci podle priorit cíle i aktuálních potřeb jezdce. Integrovaná kalkulačka dojezdu Turbo Range Calculator vyhodnocuje využití energie a úroveň nabití baterie, takže budete mít vždy přehled o možnostech dojezdu na základě reálných dat.
Řídící jednotka prošla od modelu Levo HT velkou úpravou. Tero je osazeno zcela novou jednotkou MasterMind TCD, která z uživatelského hlediska nabízí hlavně nový a přehledný barevný display. Ten je nastavitelný, takže si můžete zobrazit přesně ty údaje, které potřebujete.
Baterie je v rámu plně integrovaná, dá se snadno vytáhnout a dokonce i zamknout. Na zabezpečení kola myslel výrobce i dál. Motor kola se dá přes aplikaci deaktivovat a dokonce je Tero vybaveno pohybovým senzorem, takže o neoprávněném pohybu kola budete okamžitě vědět. Deaktivovaný motor nelze zapnout dokud nebude opět aktivován autorizovaným přístupem. Bez něj je tak kolo bezcenné. Užitečná funkce pro využití kola jako dopravního prostředku. Kapacita baterie je 530 Wh u vstupního modelu Tero 3.0 a štědrých 710 Wh u verzí 4.0 a 5.0.
Za nás model Tero přesně splňuje požadavky, které byly kladeny na předchůdce Levo HT a nedokázalo je na 100 % splnit nebo vyžadovalo dodatečné úpravy. Univerzální, pohodlné a stabilní elektrokolo, které zvládne jízdu ve městě stejně dobře jako v terénu. Nemá žádné závodní ambice, chce vám pouze zlepšit a usnadnit den ať už vás čeká vyřizování pracovních povinností nebo se chystáte strávit víkend s rodinou. Skvělým společníkem bude i pro starší uživatele, kteří ocení možnost sníženého rámu, pohodlnou geometrii a dobrou ovladatelnost kola.
Skvělé jsou i nové funkcionality softwarového vybavení – možnost aktualizací přes aplikaci, možnost deaktivace motoru kola i s pohybovým alarmem, vylepšené chytré hlídání výkonu motoru dle nastavení cílů… Montážní body pro nosiče, stojánek a blatníky ocení nejeden uživatel. Pokud chcete mít o starost míň, doporučujeme sáhnout po verzi EQ, která je již osazena vším, co je potřeba.
Tero doporučujeme všem, kteří hledají kvalitní elektrokolo a řadí se mezi rekreační cyklisty. Sbírání top příček v segmentech na Stravě jim nic neříká na kole jezdí, protože je to baví nebo protože je to pro ně nejlepší způsob dopravy. Dobrou volbou bude i pro ty, kteří si chtějí splnit své novoroční předsevzetí o lepší fyzické kondici. Díky možnosti regulace dopomoci můžete docílit lepších výsledků a mnohem zdravější formou než se mučit v prudkých stoupáních na klasickém kole. Ono to cvičení není vždy jen o tom se úplně zničit a dosáhnout maximální tepové frekvence :).
Pokud vás tento model zaujal nebo vám nějaká informace chybí, neváhejte se na nás obrátit na našich prodejnách v Brně nebo online či po telefonu přes náš e-shop.