Model Procaliber od výrobce Trek má na našich prodejnách své čestné místo. Díky systému IsoSpeed dokáže nabídnout více pohodlí při zachování jednoduchosti, rychlosti a tuhosti pevného horského kola. Tím si získal srdce nejen rekreačních jezdců, ale i těch ambicióznějších. Od představení první generace uplynuly už 4 roky, kdy nahradil oblíbený model Superfly. Modelový rok 2021 přinesl čas pro facelift a v tomto článku se podíváme, co nového přinesl.
Procaliber se liší od ostatních kol svým systémem IsoSpeed. Ten je umístěný v sedlové trubce a stará se o pohlcení drobných vibrací z terénu. Díky tomu je jízda po rozbitém povrchu méně únavná a příjemnější. Nejvíce vám poděkuje váš zadek. Protože IsoSpeed funguje bezchybně, zůstal i u nové generace beze změny.
Novou technologií, kterou se může druhá generace pochlubit je Knock Block. Ta má za úkol ochránit kolo proti protočení řídítek při pádu a případném poškození rámu. Tuto technologii Trek používá již na jiných MTB modelech a Procaliber získal její druhou vylepšenou verzi. Větší dosah a možnost demontáže, jsou dvě hlavní vylepšení po kterých zákazníci u Knock Blocku toužili.
Předchozí generace Procaliberu nabízela hned tři verze rámu, jeden hliníkový a dva karbonové. Základní karbon a prémiový s označením SL (superlight), který měl nižší hmotnost a kompletní integraci hadic a bowdenů. Nově se Procaliber nabízí pouze v karbonové verzi a vnitřní vedení lanek je samozřejmostí. Hliníkový model byl nahrazen modelem 9.5, takže ani rekreační jezdci se nemusí bát, že ztratí svůj cenově dostupný model.
Pokud patříte mezi ladiče, tak vás určitě budou zajímat možnosti úprav. Rám je připravený pouze na jednopřevodníkové sady – montážní body pro přesmykač tak zcela chybí. Převodník lze osadit v rozsahu 30 až 36 zubů, což uspokojí všechny výkonnostní kategorie. Středové složení je formou press fit a pojme kliky i s 30mm osou. Maximální šířka pláště, která bez komplikací projde rámem je 2.4″.
Geometrie rámu se také dočkala aktualizace a následuje dnešní trendy. Dosah kola byl prodloužen a upraven byl i úhel hlavové trubky. Nechybí ani boostové osy a kónická hlavová trubka. Pro milovníky trailu je zde možnost instalace teleskopické sedlovky s vedením lanka vnitřkem. Rozdílná velikost kol dle velikosti rámu byla u tohoto modelu zrušena. Nyní lze Procaliber zakoupit pouze na 29″ kolech, které jsou v této kategorii standardem. Ani malé postavy se však nemusí obávat, geometrie rámu je vyladěná tak, že po pár vyjížďkách se s velkými koly sžijete a nebudete chtít žádná jiná. Nosnost rámu ocení i dlouháni, výrobce garantuje 136 kg a odolnost rámu podtrhuje doživotní zárukou na rám.
Tento článek se věnuje největším změnám u nového rámu Trek Procaliber. Přehled kompletní modelovou řadou plánujeme do dalšího článku. Kompletní nabídku modelu naleznete již nyní na našich stránkách.