Model Slash je součástí rodiny Trek již delší dobu. Aby držel krok s aktuálními požadavky jezdců, prošel za svoji historii velkou řadou změn. Začínal na 26″ kolech, pak nastoupil do trendu 27,5″ kol. Model 2021 je již druhou generací na 29″ kolech. Náročný terén miloval vždycky a ani tato nová generace není výjimkou. Řadí se mezi enduro/all-mountain horská kola, která s vámi dokážou překonat kratší úseky, vyšlápnout si na pořádný kopec a pak si společně naplno užít agresivní a rychlou jízdu cestou-necestou.
První generace modelu Slash, která získala 29″ kola byla představena v roce 2017 a nastavila výkonnostní laťku 29″ kol s velkým zdvihem hodně vysoko. Patřila tak mezi top stroje pro vyznavače agresivní trailové jízdy nebo enduro jezdce. Nový Slash oproti předchozí generaci povyrostl na zdvihu o jeden centimetr vepředu i vzadu. Hodnoty tlumičů se tak dostaly na 160 mm vzadu a 170 mm vepředu. Vyladění se dočkala i geometrie. Delší dosah, položenější hlavová trubka a níže umístěné středové složení zajišťují vyšší stabilitu kola. O dva stupně upravený úhel sedlovky a lehký rám usnadní výšlapy na kopec, když není po ruce lanovka nebo pick-up.
Nové je také odpružení, na kterém Trek spolupracuje spolu s Rock Shox. Na většině modelů tak najdete nejnovější tlumič Rock Shox Super Deluxe s technologií Thru Shaft (uložení tlumiče na pevné ose). Mezi další prvky které zajišťují lepší zážitky z jízdy patří závitové středové složení, které je odolnější a snáze se udržuje v té nejlepší kondici. Dále zde najdete úložný prostor na všech karbonových i hliníkových rámech, kam můžete schovat různé nezbytnosti k jízdě jako je náhradní duše, montpáky nebo nářadí.
Rám je ze spodní strany vybaven ochranným krytem, který nově pokrývá celou dolní rámovou trubku, což se parádně hodí pokud kolo vozíte na pick-upu a také ochrání rám od odletujících kamenů. U Treku již známá vychytávka Knock block, která zajišťuje aby jste si při pádu nepřetrhaly lanka a hadičky, ani nárazem nepoškodili rám a řazení, je zde ve své druhé verzi a dovoluje ještě větší rozsah otáčení. Případně můžete Knock block úplně demontovat. Novinkou je větší průměr sedlové trubky a to 34,9 mm. U Slashe se počítá s použitím teleskopické sedlovky, která je v této kategorii již téměř nezbytná. Větší průměr teleskopické sedlovky zajišťuje větší tuhost a odolnost a tím poskytuje jezdci větší oporu při agresivní jízdě.
Pojďme se podívat na pár technických údajů. Bavili jsme se o nové geometrii. Hlavová trubka je o 0.6 stupňů položenější, úhel sedlovky je téměř o 2 stupně příkřejší a dosah kola je delší o 2 až 3 cm v závislosti na velikosti rámu. Geometrii rámu lze ladit také pomocí technologie Mino Link, otočením vložky upravíte geometrii kola a ihned změníte jeho chování. Do rámu se vejdou pláště o šířce až 2,6″, maximální průměr brzdového kotouče který lze instalovat je 220 mm. Samozřejmostí jsou boostové osy 110×15 mm vepředu a 148×12 mm vzadu. Středové složení je typu BSA 73 mm a lze instalovat kliky s 30 mm osou. Rám je kompatibilní pouze s jednopřevodníky a to v rozmezí 28-34 zubů. Enduro kola nejsou pro závodění na cyklostezkách stavěná, takže rozsah je dostatečný.
Slash 2021 udává nový koncept enduro – all-mountain biku s 29″ koly. Náročné sjezdy zvládá skoro stejně hladce jako sjezdové kolo, snadno prolítne drsné úseky trailu a je dost svižné i na nějaký ten výjezd za vlastní či popojetí k trailcentru. Kompletní nabídku modelu 2021 naleznete již nyní na našem e-shopu.